Week 15

27 oktober 2017 - Arlie Beach, Australia, Australië

Hoi hoi! Weer iets later zoals bijna nu gebruikelijk is geworden maar ik kon niet anders. Waarom? Dat lezen jullie bij de vrijdag. Iets met zee, varen, slapen en geen WiFi op mijn slaapplaats. Veel plezier en tot snel weer bij week 16.

Zaterdag 21 oktober - Daar gaan we! Op naar de schattige koala's en Walibi's. De boot van Townsville naar Magnetic Island was slechts 20 minuten. Gezien we al vroeg waren vertrokken hadden we nog een hele dag op het eiland. Aangekomen eerst wat problemen met inchecken in de juiste kamer (we kregen niet wat wij hadden geboekt). Maar onze dag daar niet door laten verpesten en heerlijk genoten van het zonnetje die we zo verschrikkelijk hadden gemist. Het hostel had een heerlijk zwembad en lag ook nog eens aan zee dus beide hebben we vandaag 'uitgetest'. Dit deel van de zee konden we ook gewoon in zwemmen dus helemaal fijn. De dag gezellig afgesloten met lekker eten en een kaartspelletje gezien het weer toch was omgeslagen en de regen weer met bakken uit de hemel viel. Morgen leuke plannen en lekker het eiland verkennen, want we hebben genoeg stil gezeten...

Jeep, Magnetic IslandTouren over het eiland, Magnetic IslandWalibi's Magnetic IslandZondag 22 oktober - Na een heerlijk ontbijt onze 4x4 auto ingestapt. Vandaag gaan we touren over het eiland en verschillende strandjes bezoeken. Dak open en gaan! Het weer was prachtig, net als de vele uitzichtpunten en stranden. We hebben echt genoten en de grootste lol gehad onderweg. De wegen waren lang niet overal goed, vandaar de 4x4. En dan ook nog drie meiden bij elkaar in die auto. Fantastisch! Naast de strandjes ook een stop gemaakt bij de Walibi's en die lekker wat appeltjes gevoerd voor we de zonsondergang gingen bekijken. Echt, de dag was super net als het eiland! Morgen de laatste dag hier maar ook daar gaan we nog een leuke dag van maken!

Koala knuffelen, Magnetic IslandHagrid, Magnetic IslandMet koala Hagrid, Magnetic IslandMet slang Jimmie en Miriam, Magnetic IslandMaandag 23 oktober - Er mist nog één dier die je op dit eiland gezien moet hebben, de koala! Zowel wild als in een opvang leven deze dieren op Magnetic Island. Na het inleveren van onze geweldige huurauto doorgegaan naar de opvang. Hier hadden ze niet alleen koala's maar ook verschillende hagedissen, krokodillen, schildpadden en vogels. Wij kwamen natuurlijk alleen voor de foto met de koala! Na even geduld te moeten hebben gehad was het dan E-I-N-D-E-lijk zover, we mochten er eentje vasthouden voor de foto! En ik ben direct verliefd. Wat een schattig, rustig, zacht en lief beestje is het. Vond het dan ook niet leuk om hem weer af te moeten geven... Na de opvang ben ik ze met Maud en Miriam ook nog gaan zoeken in het wild. Langs een wandelroute met uitzichtpunt waren nog verschillende kleine en volwassen koala's te zien. Het bleef leuk! Lang blijven kijken was alleen geen optie, we hadden bedacht om deze wandeling om 2 uur te gaan doen, niet zo slim op het heetst van de dag in de brandende zon... maar we hebben het gered en het was weer geslaagd. De dag vloog weer om. Eind van de middag hebben we de boot terug naar het vaste land genomen, terug naar Townsville. Hier blijven we nog twee dagen om even na te genieten en het havenstadje te bekijken. Magnetic was super en we gaan weer down the eastcoast!

TownsvilleDinsdag 24 oktober - Wat een ervaring en fantastische dagen, daar moesten we duidelijk vandaag nog even van bijkomen. Rustig aan begonnen en daarna een rondje gelopen in het stadje en het zwembad opgezocht. Het hostel waar we verbleven was super. Schoon, nieuw en onwijs gezellig ingericht. Prima plek om een dag te vertoeven. Townsville is verder maar een klein dorpje/stadje naast een grote haven en wat musea hebben ze niet heel veel meer. De bebouwing was een beetje de sfeer van de cowboy films in het wilde westen. Erg leuk om even te zien. Morgen vertrekken we hier weer en daarom hebben we ons dus ook nog even voorbereid op de nieuwe locatie.

Woensdag 25 oktober - Weer een stapje zuidelijker langs de oost kust, vandaag van Townsville naar Airlie Beach. Hier gaat ons avontuur van de Whitsunday Islands en het rif dan echt beginnen! Veel in het dorp is er dan ook niet te doen, want alle toeristen komen hier enkel voor het opstappen van hun boottour. Wij verblijven eerst nog een dag in Airlie Beach en vertrekken voor het weekend met de boot!

Greyhound bus, onderweg naar Airlie BeachDe busreis was lang, 4,5 uur in totaal maar leek wel het dubbele te duren. Samen met Maud en Miriam heb ik eerst nog de ochtend in Townsville doorgebracht, waar we nieuwe boodschappen moesten doen omdat iemand niet met zijn handen uit onze koeltas kon blijven. Dat ze maar goed in hun bed piesen (laat ik het even netjes houden) van alle gestolen frisdrank en chocola. Na de busreis een rondje door het dorpje gelopen en snel een lekkere pasta gemaakt met de meiden. Het windowshoppen zag er zo leuk uit dat we morgenochtend eens echt de winkeltjes in gaan om wat leuke dingen te scoren!

Donderdag 26 oktober - Na het wasjes draaien en ontbijt wat het dan eindelijk tijd om de leuke bikini's, shirtjes en andere kleding te passen. De winkels waren weer open en sommige shirtjes van mij zijn na 3 maanden zweten wel aan vervanging toe. Tijd om te scoren dus! Vervolgens na de lunch richting Lagoon vertrokken. Net als in Cairns kun je bij Airlie Beach niet de zee in maar hebben ze weer een zwembad langs de kust aangelegd. Deze Lagoon zag er naar mijn mening een stuk gezelliger en mooier uit met een nagemaakt stuk strand en de bijbehorende palmbomen.

Na het zonnen en zwemmen toch nog weer even met Miriam wat winkeltjes ingedoken. De ochtend was vrij teleurstellend en niemand had echt wat leuks gevonden. De middag daarin tegen ging alles een stuk makkelijker. Het ene leuke item naar de andere kwam voorbij en dus kon er toch nog gescoord worden.

Toen al het shoppen en luieren voorbij was, was het tijd voor actie, de tassen voor Whitsunday moesten worden gepakt. 3 dagen en 2 nachten op een boot met veel duiken en snorkelen. Wat lekkere snacks, kleding en vooral heeeeeel veel zonnebrand moesten we in de tassen zien te 'proppen'. Zoals het vrouwen altijd weer lukt, bepakt en bezakt voor de trip dus... op naar morgen!

Vrijdag 27 oktober - Daar gaan we! Samen met Maud vroeg op pad. Miriam had een andere tour en dus boot geboekt waardoor we deze dagen even gescheiden worden. Zij vertrekt een dag later en komt niet zoals wij zondagavond maar maandagochtend pas terug. Na die tijd reizen we weer gezellig met zijn drieën verder! Nu op naar de tour.

De appolo, WhitsundayEen grote groen/gele zeilboot met de naam Apollo is de komende drie dagen onze stek. Net vertrokken uit de haven kwamen de eerste dolfijnen al voorbij. Ben benieuwd wat we de komende dagen dan nog meer weten te spotten! Na wat uurtjes varen en zeilen aangekomen bij een plek om te duiken. Deze viel echter zwaar tegen door het slechte zicht, het beperkte aantal vissen en de zeer gehaaste duikinstructeur... volgende keer hopelijk beter! De dag afgesloten met wat gezelligheid en vervolgens het hele krappe bedje ingekropen. Morgen dag twee van tour, maar die lezen jullie volgende week in het verslag van week 16.

Tot volgende week!

Liefs, Sam (vanaf een parelwit strand van de Whitsunday Islamds)

1. Gertje:
    30 oktober 2017
    top top semp. en die koala!!!! wat lief net als jij ben zo trots op je.dikke kus gertje<3