Week 14

20 oktober 2017 - Townsville, Australië

Wat gaat de tijd ontiegelijk snel. Vijf maanden vliegen voorbij en dat begin ik aan mijn planning goed te merken... dingen die ik moet skippen of omzetten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. Is toch erg?! Sorry voor de vertraging van het verslag. De WiFi was weer te langzaam om mijn foto's en verhaal te kunnen plaatsen. Maar hier is hij dan, week 14!

Zaterdag 14 oktober - Vandaag een heerlijke dag niks doen. Maud was de avond vooraf uit geweest en lag nog lang te slapen. Ik had met onze Fries Gerlof afgesproken de auto weer netjes in te leveren deze ochtend. Andere van de groep waren al vroeg op tour dus het was vrij stil vandaag. Na het inleveren van de auto rustig aan ontbeten en lekker even mijn telefoon doorgespit op leuke foto's. De dag was om voor ik er erg in had. Morgen hebben we weer een leuke activiteit te doen met het groepje Nederlanders dus in de avond gewoon gezellig bij het hostel pizza gegeten en wat gedronken. Niet heel spannend dus... maar de reis moet ook nog beginnen!

Waterval, CairnsHaarflip bij de watervallen, CairnsDrie kleine kleutertjes die zaten op een hek..., CairnsZondag 15 oktober - Vroeg op want er stond een tour naar verschillende watervallen in de omgeving op de planning. Waar we eerst met zijn vijven zouden gaan was er een Friese sjaak afhaak maar hè we hadden alsnog een super gezellige dag. De watervallen waren in mijn ogen miet super speciaal omdat ik al verwend was en al mooiere had gezien in Azië. Maar het zwemmen was heerlijk. Een van de stops was bij een waterval waar jaren terug een shampoo reclame was opgenomen. In deze reclame was er een vrouw die in het water haar haar achterover sloeg, een zogenoemde 'haarflip'. Deze moest gezien ons lange haar dan ook door Miriam en mij worden vastgelegd op foto. Na een paar keer flippen zaten er wat leuke foto's bij maar jeetje het is lastiger dan dat je denkt hahaha tot slot nog een waterval bezocht die wel zeer indrukwekkend was door zijn formaat. Hier konden we niet zwemmen maar vanaf een platform konden we hem wel volledig bekijken vanaf een afstandje. In de avond weer gezellig met zijn alle gegeten en daarna het nachtleven van Cairns opgezocht. Top dag dus!

Maandag 16 oktober - De dag van gister was super, maar dat hakt er ook wel even in. Het weinige slapen van gister vandaag lekker ingehaald en de dag rustig aan opgestart. Het ontbijt in het hostel waar ik zat was echt heerlijk met pannenkoeken, kwark, fruit en brood dus dat was een prima start van de dag. In de middag nog even naar de shopping mall gewandeld want het weer vandaag was een stuk minder... af en toe was regen en een zeer grijze lucht maakte het niet zeer uitnodigend om verder iets te ondernemen. Gelukkig hadden we een doel en na het scoren van een glittertas hebben we gezamenlijk boodschappen gedaan voor het avondeten, want de laatste avond moest uiteraard wel gezellig worden afgesloten! Niet voor iedereen is het afscheid nemen gezien we allemaal dezelfde route richting Sydney gaan afleggen en elkaar dus onderweg nog wel gaan treffen. Voor onze gezellige Friese boer was het helaas wel de laatste keer want hij had de route andersom afgelegd, van Sydney naar Cairns en vertrekt naar huis. Wij gaan op naar bestemming twee en daarmee gaat onze East Coast reis Down Under echt beginnen!

Ook was ik vandaag al druk bezig met mijn terugreis, terugreis? Ja terugreis. Over 9 weken zit het er op en gezien het kort voor kerst is moest ik mijn vliegticket regelen. Mijn terugvlucht stond van Bangkok naar Amsterdam dus ik moest of een ticket boeken van Sydney naar Bangkok of mijn huidige vlucht laten omzetten in een vlucht van Sydney naar Amsterdam. Gezien de kosten en reistijd heb ik lekker voor het laatste gekozen. Ik vertrek nu ipv 1 uur in de nacht vanaf Bangkok om 9 uur in de avond vanaf Sydney maar kom met dezelfde vlucht aan op Amsterdam, ideaal dus, geen verspilling van reisdagen en ontspannen reizen. De vlucht Sydney - Doha (Qatar) is alleen wel een flinke lange, met 15 uur en 45 minuten mijn langste vlucht ooit! Daarna kan ik gelukkig even 2 uur benen strekken voor ik voor de laatste 7 uur naar Amsterdam vlieg. Een hele lange vlucht, maar daar moet ik nog niet aan willen denken en het hoort er bij als je iets van de wereld wil zien zullen we maar zeggen. Gelukkig is het geregeld en hoef ik me daar niet meer druk om te maken de komende weken!

Dinsdag 17 oktober - Vandaag stond de eerste reis binnen Australië op de planning. Na het ontbijt, een wandeling naar de supermarkt en de lunch zijn Maud en ik per bus vertrokken naar Mission Beach. Een dorp waar niet veel te doen is maar dat bekend staat om zijn stranden en zee. Jammer genoeg kwamen wij aan in de regen en zag het er daardoor een beetje treurig uit. Toen het even droog was naar de supermarkt gelopen en de conclusie getrokken: 'ja mooie stranden, maar echt helemaal niks te doen hier'. We gaan het zien morgen.

Regen, regen en nog veel meer regen in Mission BeachWoensdag 18 oktober - Daar zitten we dan, op een locatie met prachtige stranden, een hostel met een lekker zwembad, inde stromende regen. Niet alleen gister regende het maar ook vandaag en de komende dagen. In Mission Beach zelf is totaal niets te doen, het dorp kent enkel een supermarkt en benzinestation en de activiteiten moeten worden uitgevoerd met goed weer. Dikke vette pech voor ons dus en een dag hangen in het hostel. Het is ook werkelijk maar 15 minuten over de hele dag droog geweest en dat was op het moment dat wij terug liepen van de supermarkt naar het hostel... wat een drama! Voor morgen dus weer zo'n dag en vrijdag vertrekken we (zoals Maud zegt) met gierende banden naar de volgende bestemming. Gezellig was wel dat Miriam die wij in Cairns al hadden ontmoet ook met ons mee gaat reizen en deze avond ook was aangekomen. Konden we lekker spelletjes spelen, meiden praat houden en chocola eten hahaha we moeten het positief houden het weer klaart een deze dagen echt wel weer op!

Mission Beach strandDonderdag 19 oktober - Overleven, een term die ik al vaker heb gebruikt deze reis gezien de locatie of het weer. Vandaag was er weer zo een. Het stond de hele nacht en dag weer flink te gieten dus ook vandaag waren de mooie stranden niet voor ons weggelegd. Gevolg was dat ook de stroom nog eens was uitgevallen. Gelukkig kunnen we morgen weer met de bus wat zuidelijker vertrekken in de hoop dat het weer daar beter is of er in elk geval meer te doen is. Vandaag is het dus een dagje spelletjes spelen, ouwehoeren, tijdschriftje lezen en opzoeken wat we in Townsville kunnen doen morgen. We hebben nog even het dorp van Mission Beach bezocht, maar ook daar was niets te doen. Overleven dus, maar dat hoort er bij. Mission Beach was voor ons dus helaas een dikke vette tegenvaller, terwijl we er zulke leuke verhalen over gehoord hadden. Helaas pindakaas...

Pindakaas!!!Oeh over pindakaas gesproken dat had ik gemist de afgelopen tijd! Maar ik heb hier een overheerlijke pot pindakaas kunnen scoren! Echt ik ben nu zo gelukkig hahaha wat een mens wel niet gaat missen.... gelukkig hebben ze hier alles en lees ik al verhalen over waar je de echte pindakaas en hagelslag kunt kopen. Zo erg is het gelukkig niet, die bewaar ik voor het kerstontbijt dat extra kan genieten! Maar voorlopig voldoet deze voor Nederlanders neppe pindakaas prima!

Greyhound buschauffeur, onderweg maar TownsvilleVrijdag 20 oktober - There we go! Op naar Townsville en op naar het betere weer. 4 uurtjes ik de bus met onderweg weer een aantal flinke buien. Aangekomen in Townsville was daar gelukkig voorzichtig de zon maar was het fijnste van het weer dat het weer eens droog was. Lekker een rondje lopen door het stadje zonder compleet doorweekt terug te komen. We blijven nu maar voor één nachtje in Townsville, morgenochtend nemen we de boot naar Magnetic Island. Townsville komen we na die tijd weer voor een paar dagen terug. Nu eerst naar het eiland vol koala beren, kangoeroes en roze Barbie auto's!

Tot volgende week!

Liefs, Sam

1. Gertje:
    24 oktober 2017
    lieve semp. gertje hier wat jammer van het weer. maar wel mooie plekjes ondanks de regen. lieverd dikke kus.
  2. Thea:
    25 oktober 2017
    Prachtige, lieve en dappere hollandse "meisjes" down under ; weer momenten toevoegen aan je geweldige lijst XX