Week 13

13 oktober 2017 - Cairns, Australië

De week was niet heel spannend, maar stond voornamelijk in het teken van reizen, bijkomen en voorbereiden. Week 13 is alweer voorbij en iets later dan gebruikelijk staat hij weer online. Het avontuur begint de komende weken en zal dus een stuk spannender gaan worden dan afgelopen week.

Zaterdag 7 oktober Sanur, Bali- Heerlijk wakker worden en een heerlijk echt zoals ze dat zo goed kunnen in Bali, ontbijtje. Rustig aan begonnen, misschien iets te rustig want daarna kwam het met bakken uit de hemel... en het leek maar niet op te houden. Gelukkig zag ik hem aankomen en besloot ik dus net toen ik de deur uit liep maar even terug te gaan en te wachten. Alleen dat wachten duurde wel even. Tegen lunch toch besloten te gaan lopen. Inmiddels was het gaan miezeren dus was het ook wel te doen. En voor lunch had ik dit keer een ECHT broodje! Goh was miste ik dat zeg. Veel brood hier in Azië is van dat witte gezoete (sneetjes) brood die je in de broodrooster moet doen of is bestrooid met een laag suiker. Na verloop van tijd ben je dat wel zat kan ik je zeggen... Maar hier op Bali vond ik een echte bakker met echt de harde en bruine broodjes zoals wij die in Nederland ook kennen. Volgens mij moest de eigenaar van de zaak ook wel een Europeaan zijn, gezien de hippe inrichting en uitstraling. Maar ik had weer heerlijk een broodje. Tussen de buien door de omgeving bekeken. De winkeltjes langsgelopen en even een kijkje genomen op het strand. Bali is altijd een paradijsje in mijn ogen. Mooie deuren en poorten, luxe hotels, spa's, massages en vele restaurantjes. Heerlijk om dus even tot rust te komen hier. Morgen hopelijk beter weer en dan nog maar even genieten van het zwembad en strand. We gaan het zien.

Zondag 8 oktober - Hoor ik daar nu weer regen?! Ja hoor de hele nacht en ochtend vroeg heeft het staan gieten. Gelukkig tegen een uur of 8 toen ik ging ontbijten (weer met een heerlijke pannenkoek en omelet) kwam het zonnetje voorzichtig door. Na het ontbijt mijn spullen gepakt want vandaag is alweer de laatste dag Bali. Het avontuur Down Under gaat bijna beginnen! Spannend! Maar eerst nog even genieten van het voorzichtige zonnetje en het zwembad. Genieten!

De mooie deuren van Bali waar achter allemaal paradijsjes verscholen liggenHet dorp Sanur lag ook op loopafstand van waar ik verbleef dus een wandeling voor nog een lekker broodje, Starbucks en souvenir kon niet ontbreken. Het avondeten weer bij de buurvrouw gekocht, want wat kon zij koken zeg! De mie met groente en kip moest ik gewoon nog een keer eten voor ik echt vertrok uit Azië. Na het eten was het dan zo ver. Mijn vlucht naar Australie vertrekt om 1:10 uur (nachtvlucht) en om 10 uur stond mijn taxi klaar. Op naar een nieuw avontuur, met nieuwe mensen en een nieuw land! Aussie hier kom ik!

Paspoort na 3 maanden reizenOp naar Cairns!Maandag 9 oktober - Daar ga ik dan, na lang wachten op de luchthaven, een stempel en sticker in mijn paspoort rijker eindelijk het vliegtuig in. Vanaf Bali is het slechts 4,5 uur vliegen naar Cairns en gezien het in de nacht was kon ik mooi die gehele tijd slapen (ja daar ben ik deze reis goed in hahaha slapen onderweg). Aangekomen op Cairns netjes aangegeven wat ik bij me had in mijn tas en de laten controleren bij de mevrouw van de douane. Gelukkig allemaal geen probleem wat betekende dat ik officieel en legaal in Australië was aangekomen.

Lagoon Cairns CityMijn tweede avontuur ging ik niet alleen beginnen. Maud, een Nederlands meisje met dezelfde plannen en planning, heb ik enkele manden geleden via internet leren kennen. Onze eerste ontmoeting was dan ook pas op Cairns Airport. Na even wachten stonden we daar, zij net uit Nederland en ik met net 2,5 maand Azië achter de rug, ons avontuur kon beginnen. De taxi gepakt naar het hostel en daar lekker ingecheckt en bijgekomen van het reizen. In de middag nog richting lagoon gelopen om daar te zwemmen. Cairns ligt aan zee, maar door de haaien en krokodillen is het hier niet veilig om in de zee te zwemmen, om die reden hebben ze vaak een lagoon aan de kust. Dit is een zwembad met uitzicht op zee waar mensen kunnen zonnen, sporten, zwemmen, koken en gezellig samen komen. De eerste dag was dus niet reuze spannend maar wel heel leuk vele verhalen kunnen delen en kennis kunnen maken met mijn nieuwe reisgenoot.

Dinsdag 10 oktober - Tours, tours en nog meer tours. Vandaag was het tijd om eens goed geld uit te geven. Na een rustige opstart, een wandeling naar de supermarkt waar ik een te gouden bling bling tas heb aangeschaft voor het strand en de korte wandelingen, zijn we naar een boekingsbureau gegaan. Tours die ik langs de oostkust wil doen moeten op de eerste locatie al worden geboekt. We hebben dus vandaag onze complete planning voor de oostkust zo goed als vast gelegd. 3,5 uur later, veel geld armer was alles rond. We hebben geboekt en kunnen onze reis nu ECHT beginnen!

Woensdag 11 oktober - Vandaag weer een dagje rond het hostel, niet super spannend dus en kan er vrij kort over zijn. De laatste dingen voor onze reis naar Sydney geregeld en vervolgens naar de Lagoon vertrokken om daar nog even lekker te liggen en zwemmen. Waar wij eerst dachten enkel met Duitsers in het hostel te zitten, bleken er zo hier en daar toch ook wat Nederlanders te zitten. Mag ook wel tussen die 250 bedden die ze hier in totaal hebben(!!). De avond gezellig zitten kletsen en de avonturen van de afgelopen tijd gedeeld EN een van de jongens waar we mee zaten had drop, echte drop weten te scoren, dus dat was ook wel erg lekker naar die maanden!

HutspotavondDonderdag 12 oktober - En daar is verjaardag twee die ik thuis mis, Max jarig. Gelukkig voor hem was ik hem natuurlijk niet vergeten en kreeg hij een grote ballon met kaart toegestuurd. Ook vandaag weer weinig gedaan. Veel met mensen zitten praten, weer even de lagoon opgezocht en in de avond met nog meer Nederlanders hutspot gegeten! Dat was even lekker en creatief zijn. Niet alleen ik, maar ook een jongen die hier al bijna een jaar zit zeiden beide van goh ik zou wel hutspot lusten. Dus zo gezegd, zo gedaan en zo zaten wij met +30 graden aan een stamppot in de avond. Australië heeft in de supermarkt eigenlijk alles wat wij ook hebben dus het kopen van de producten was niet heel erg moeilijk, het stampen daarin tegen moest even creatief over nagedacht worden, maar is gelukt! Super gezellig om samen te koken en eten en daarom dus een zeer geslaagde avond. Ook leuke plannen gemaakt voor morgen, maar die lees je hierna!

Oostkust, AustralieAutotour noord-oost kustVrijdag 13 oktober - Bij de stamppot avond van gister plannen gemaakt voor vandaag. We zouden met zijn vieren een auto gaan huren en langs de kust omhoog rijden. Echter veranderde tijdens het ontbijt al de eerste dingen, want we gaan niet met vier maar vijf Nederlanders de hort op. Super gezellig en altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Touren langs de oostkust met de 5 NederlandersNa het ontbijt snel de auto opgehaald en de weg op gegaan. Gelukkig zitten sommige die mee waren hier al een jaar en die waren dan ook al gewend aan de regels en het links rijden in Australië. Vanuit Cairns naar het noorden gereden waar onder meer een zeer mooie route langs de kust ligt, diverse leuke dorpjes, het binnenland en enkele rivieren die vol zitten met krokodillen. Dit laatste was ons 'doel'. Via de fantastisch mooie route uitgekomen bij de rivier. Daar een privé tour gedaan met de boot en krokodillen gespot! We hadden mazzel met het privé, want de man van de tours vond ons wel een leuke jongen groep en ging met ons alvast op pad ipv dat hij ons anderhalf uur liet wachten. Zeer geslaagd en rustig de crocs van 2 meter, 3,5 meter en zelfs twee van 5,5 meter kunnen bekijken. Foto's schieten werd een stuk lastiger gezien ze onder de bosjes lagen maar van zeer dichtbij lijken die beesten wel erg groot! Na de tour de auto weer ingesprongen en verder gereden naar het noordelijkste punt waar je met een normale auto kunt komen. Vanaf daar wordt namelijk een 4x4 auto verplicht en die hadden wij niet mee. Op dat punt nog even lekker gezwommen en vervolgens de lange rit richting Cairns weer begonnen. Wat een super dag en dan ook nog restjes hutspot en pizza als echt afsluiter! Het echt reizen door Australië is na een paar dagen bijkomen en regelen ECHT begonnen! Op naar de komende weken.

Bedankt weer voor het lezen en tot volgende week!

Liefs, Sam

1. Anja:
    Het ziet er geweldig uit!! Maar Sam... hutspot 😝
    😉
    Geniet 🤗
  2. Samantha:
    16 oktober 2017
    Hahahah lekker joh! 😍 Wanneer ik terug ben in NL is dat het eerste dat ik wil eten, hutspot met een gehaktbal! Heerlijk!
  3. Gertje:
    16 oktober 2017
    prachtig weer Semp! leuke groep om je heen. en hutspot heerlijk.kom je maar lekker bij gertje eten!!!! dikke kus
  4. Oma:
    21 oktober 2017
    Hallo Sam

Wat schrijf je toch weer een spannende verslagen.
    Geniet maar volop

Groetjes oma van Soelen
  5. Oma:
    21 oktober 2017
    Sam wat. Een leuke kaarten heb ik van je gekregen.
    Ik lees uit je verslagen dat je het vreselijk naar je zin hebt
    Ik geniet erg van je verslagen.

Heel veel liefs van oma van Soelen.