Week 1

21 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Hoi allemaal, ben ik weer met een update van mijn eerste week. Morgen zit week 1 van mijn reizen er alweer op...

Fietstocht Co van Kessel, BangkokDinsdag 18 juli - Co van Kessel fietstour, in een woord: GEWELDIG! Super hoe je in 5 uur tijd zoveel van de stad kunt zien. De rit begon om 7 uur in de ochtend en gaat door kleine steegjes, over markten, door tempels en brengt je naar de leukste plekken. Onderweg zie je mensen koken en heb je elke 10 meter wel weer een andere geur in je neus. Een deel van de tour ging ook over het water verder, wat weer een heel andere kant van de stad liet zien. Afsluitend kregen we bij een lokaal restaurant een echte Thaise maaltijd. Gebruikelijk van de bevolking hier om heel de dag warm te eten. Dit hielt in dat ook wij om 11 uur s' morgens er aan moesten geloven. Rijst, hete kip, kokos kip, oestersaus en fruit waren voor ons het ontbijt. Moet zeggen, viel me niets tegen...

Airplane graveyard, BangkokWoensdag 19 juli - Een dag van wat moet ik nu nog doen? Veel gezien de eerste dagen en tijdens het fietsen al veel delen van de stad bezocht. De dag begon met het voorbereiden van het vertrek naar de volgende locatie. Nadat het ticket en hostel waren geboekt nog even de stad in gegaan. Vervolgens met het lokale vervoer helemaal naar het noorden van Bangkok gereisd. Het lokale vervoer is echter een boot die dwars door de stad heen vaart en een enkele rit van ongeveer 50 minuten kost 10 bath (0,25 eurocent), goed alternatief voor lopen dus. In het noorden ligt het airplane graveyard. Een terrein of eigenlijk tuin, waar enkele oude vliegtuigen liggen. Na een wandeling om en in de vliegtuigen was het weer tijd om terug de boot in te gaan. Een harde plensbui zorgde er in de avond voor dat het eten nog enige tijd moest worden uitgesteld.

Donderdag 20 juli - Korte nacht, iets te gezellig met een stel Nederlanders zitten kletsen de nacht ervoor. Vandaag was een reisdag van Bangkok naar het noorden van Thailand, Chiang Mai. De nachttrein was vol en een 15 uur durende busrit zag ik niet zo zitten, dus dit 'luxepaard' nam lekker het vliegtuig. Na een vlucht van iets langer dan een uur aangekomen in Chiang Mai EN I LOVE IT! Wat een rust en wat een gezellige sfeer hangt hier. Na een rondje door het centrum en natuurlijk wat lekker Thais eten de Night Market bezocht. Wat een troep en veel leuke dingen hebben ze hier. De olifanten broek was hier volop aanwezig en ook ik kocht hier al mijn eerst leuke 'souvenirs' (mijn ouders kunnen in september wel vast een extra koffer meebrengen voor al mijn spullen).

Elephant Rescue National Park, Chiang MaiVrijdag 21 juli - WAT EEN GEWELDIGE DAG! Ow wat was dit tof! Vandaag naar Elephant Rescue National park geweest. Een opvang voor olifanten die gered zijn uit de slechte omstandigheden van de massa toeristenattracties. Geen ritjes op de rug, haken, stokken of andere middelen om de olifanten rustig te maken, gewoon puur natuur. We begonnen met voeren: bananen, watermeloen, ananas, bamboe en bladeren, alles ging er bij ze in. Tijdens het eten was er zo nu en dan ook tijd voor een knuffel, super! Na het eten zijn we samen met 3 volwassen en 1 kleine olifant gaan zwemen, echt het mooiste van de dag. Een plezier dat die beesten hadden! En wie kan dat nu zeggen dat ze een watergevecht met olifanten hebben gehad. Wat een ervaring en zo mooi. Na nog wat voeren was de dag helaas alweer voorbij.. maar wie weet kom ik nog eens bij een soortgelijk park.. Morgen vertrek ik weer uit Chiang Mai (tijdelijk). Ik ga iets zuidelijker de plaats Sukhothai bezoeken om vervolgens 2 of 3 dagen later weer terug te keren in Chiang Mai. Hopelijk is de Pat Thai daar net zo goed te eten als hier!!

Tot snel weer

Liefs, Sam

1. Jeannine:
    23 juli 2017
    Hoi lieverd, wat heb je al veel gezien! We zijn nu bij oma en zij geniet van je verhalen. Lieve groetjes van je Oma
  2. Gertje:
    25 juli 2017
    lieve semp ben net terug van mijn trip 5dagen naar rotterdam ook leuk maar lieverd wat ben jij bezig met een mooie reis. en je verslag top!!!!! dikke kus
  3. Gert v S:
    29 juli 2017
    wat fluisterde die olifant in je oor ?