Week 4

11 augustus 2017 - Koh Tao, Thailand

Ow het gaat snel!! En weer zoveel leuks gedaan deze week wat ook volgende week nog verder gaat. Hierbij een update van mijn avontuur!

Onze roze hut aan het strand met uitzicht op zee, Koh SamuiZaterdag 5 augustus - Op naar de zon! Samen met Patty en Puck die ik in Chiang Rai heb ontmoet ben ik vandaag vanuit Krabi vertrokken naar het eiland Ko Samui. Vroeg op weer vanmorgen maar het was het zeker waard. In Krabi stond het weer zo hard te regenen dat we er zo snel mogelijk weg wilde. 7 uur stond het busje klaar die ons naar een grote bus bracht. Na een rit van 3 uur en een boottocht van 1,5 uur kwamen we aan in het zonnetje. Voorafgaand nog geen hostel geboekt maar we waren er al snel over uit dat New Hut het moest gaan worden. Leuke kleine schattige huisjes midden op het strand! Aangekomen direct geregeld dat we de eerste nacht genoegen zouden nemen met een hutje op de derde rij maar de tweede nacht toch echt uitzicht wilde hebben op het strand en de zee. Helemaal leuk en relaxed!

Kajakken met Puck en Patty, Koh SamuiZondag 6 augustus - Lekker dagje weg geboekt. Met de boot richting een mooie locatie om te kajakken en vervolgens ergens lekker te eten, zwemmen en snorkelen. Bij terugkomst was de roze hut aan zee ons domein geworden, helemaal leuk! In de avond lekker in de buurt gebleven en daar pannenkoeken met banaan en chocola gegeten. Je moet jezelf tenslotte blijven verwennen ook op reis! Het is de laatste dag Ko Samui, in de avond hebben we dan ook tickets voor de boot geregeld en weer een leuk hostel uitgezocht. Nu heerlijk slapen met de golven als achtergrondgeluid (hopelijk zorgt dat niet voor extra toiletbezoekjes vannacht) en een zonsopkomst voor de deur. Slaap lekker!

Snorkelen, Koh TaoMaandag 7 augustus - Om half 6 even uit mijn raam gespiekt naar de prachtige roze/oranje/rode lucht. Vond het iets te vroeg om de meiden wakker te maken en mijn bed uit te gaan maar heb er toch even van kunnen genieten. Heerlijk ontbijten aan de zee en vervolgens de tassen pakken en door naar eiland twee, Koh Tao. Na een bootreis van 1,5 uur (we namen de snelle boot) aangekomen in de chaotische haven. Overal mensen die vragen of je een taxi wil en blijven aandringen. Voor vandaag hadden we ook weer een schattig hutje aan de zee geboekt. Echter daar aangekomen bleek er iets mis te zijn gegaan met het boeken en had de eigenaar geen plek meer voor ons. Gezien het vrij afgelegen lag en het een flinke toch door een berg heen was zagen wij het niet zitten om te gaan lopen. De vrouw ging voor ons dan ook opzoek naar een andere overnachtingsplaats bij haar buren. Na veel heen en weer geloop en één van de alternatieve te hebben afgekeurd omdat het er te smerig en oud was, aangekomen in een vergelijkbaar houten hutje aan zee als dat wij hadden geboekt. Schattig en rustig gelegen. Omdat wij door al het gedoe en de warmte best chagrijnig waren geworden direct maar een duik genomen in de zee. Van een Nederlandse familie hoorde we dat de baai waar wij aanzaten echt zeer de moeite waard was om te snorkelen. Snel hun set even geleend en inderdaad PRACHTIG! Zoveel vissen en zoveel kleuren! En dat zo vanaf het strand. Genieten! Morgen dan ook snel voor vertrek nog even een tochtje wagen, wie weet wat we in de ochtend spotten.

De schommel foto die je moet hebben als je naar Thailand bent geweest, Koh TaoHutje 2 aan het strand, Koh TaoDinsdag 8 augustus - Nog een keer lekker wakker geworden met het geluid van de zee. Vroeg, zoals altijd nog want het ritme van afstuderen/werken zit er nog steeds in. In dit geval geen probleem want zo kon ik voor het uitchecken (11:00 uur) en ontbijten nog even snorkelen op mijn privé strand en rif. Ook nu weer zoveel moois gezien en omdat het water laag stond waren alle vissen zo dichtbij. Na gister besloten van slaapplek te wisselen omdat het ons iets te stil was. We gehoord dat langs te kust een mooi en goed pad richting het centrum liep en om die reden dan ook de backpacks omgehangen en lopend naar het centrum gegaan. Na een kleine 30 minuten lopen daar een hosteltje uitgezocht en lekker het strand opgezocht. Tussendoor nog wel even een uitstapje voor morgen geregeld en mijn duikcursus bevestigd.

Uitzichtpunt tijdens snorkeltrip bij NP Koh Tao, Koh TaoWoensdag 9 augustus - Koh Tao staat bekend om zijn goede en mooie duik- en snorkel plekken. Daarom dan ook besloten met een boot mee te gaan naar de vijf bekendste. Even een dagje op de boot en bezig zijn. Geslaagd was het, bijzonder iets minder (was natuurlijk al verwend door gister en eergisteren) maar had het zeker niet willen missen. Ben hierdoor extra benieuwd geworden naar het duiken! Vandaag was de laatste dag met Patty en Puck, die morgen vertrekken richting Bangkok. Voor hun zit de vakantie er bijna op en ik ga dus weer verder, kijken waar en met wie ik nu weer terecht kom! Ben benieuwd. Maar de avond dus eerst nog even gezellig afgesloten.

Donderdag 10 augustus - We zullen maar zeggen: 'wie zijn kont brand moet op de blaren zitten'... de ochtend gezellig nog een ontbijtje gedaan met de meiden voordat ik moest uitchecken en richting Ban's diving vertrok. Gister niet goed genoeg ingesmeerd en daardoor flink verbrand op mijn rug. Pijn was te doen maar toch dacht mijn lichaam vandaag even anders. Moe, eten niet binnen kunnen houden en hoofdpijn lijkt op een soort zonnesteek. Ingecheckt bij Ban's in de hoop dat na wat extra slaap de klachten weg zouden zijn... helaas een hele dag ziek op bed en dus maar besloten de eerste lesdag een dag te verplaatsen. Rustig aan doen en morgen weer een nieuwe dag met dan hopelijk wel om 17:30 de start van mijn cursus. Wel even kort rond gelopen over het resort hier en moet zeggen; WAUW! Verschillende zwembaden (uiteraard ook enkele om de eerste duik in te oefenen) en mooie slaapplekken. Geen straf voor de komende 5 nachten!

Ban's diving resort, de plek waar ik voor mijn PADI ga, Koh TaoVrijdag 11 augustus - Vandaag is het dan toch zover!! Zo benieuwd en zo leuk, de start van mijn duikcursus! Bij Ban's diving volg ik een cursus van in totaal 3,5 dag intern. Hier hoop ik mijn open water PADI te kunnen halen, die ik later mijn reis weer goed kan gebruiken. In de ochtend nog even rustig aan gedaan bij een van de mooie zwembaden die ze hier hebben (uiteraard goed in de schaduw gezien gister..) en om 17:30 begon de les. Ja, schoolbanken, boeken en luisteren, we keken totaal 3 introductie films. Sanne, een Nederlands meisje is de leraar en zal alle instructies geven. Leek mij verstandig om met zulke dingen gewoon voor het veilige, betrouw- en verstaanbare Nederlands te kiezen. Morgen eerst nog wat meer theorie en in de middag het zwembad in.

Bedank ook nog voor alle leuke reacties op mijn vorige verslagen! Tot volgende week.

Liefs, Sam

1. Peter:
    12 augustus 2017
    Erg leuk sam ik ben erg benieuwd hoe je ervaring is geweest met het duiken .
    het ziet er allemaal erg mooi uit daar hoor en veel succes het het halen van je brevet.
  2. Gertje:
    12 augustus 2017
    wouw semp wat beleef je veel leuk zo veel leuke mensen dikke knuffel,XX
  3. Bea van soelen:
    12 augustus 2017
    Jee Sam wat heb je al veel gedaan
  4. Ellen:
    Geweldige ervaringen hoor! x
  5. Gert v S:
    13 augustus 2017
    Prachtig hoor !
  6. Oma:
    19 augustus 2017
    Jeetje Sam, super leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt. Ik blijf je in de gaten houden ;)

Have fun! Xx