Week 3

4 augustus 2017 - Koh Samui, Thailand

En toen was ook de derde week al voorbij. Wat vliegen de weken, maar wat geniet ik hier! Leuke mensen, mooie plekken en heerlijk eten. Hier een update van week 3.

Nachtmarkt Chiang MaiZaterdag 29 juli - even een 'dipdag' niksen en op bed hangen. Het was warm, plakkerig en benauwd. Lekker met Nederland appen en bellen dat is soms ook wel eens goed. Vandaag precies twee weken op reis dus dat de vermoeidheid er is is ook niet gek, de eerste indrukken kosten nu eenmaal de meeste energie. Nog een paar dagen actief in het noorden en straks helemaal zen worden in het zuiden op de stranden. In de avond nog wel naar de beroemde zaterdag markt geweest in Chiang Mai, waar veel Thais eten en andere leuke dingen te koop zijn.

Ziplining, Chiang MaiZondag 30 juli - Ziplinen boven de jungle van Chiang Mai! WAT WAS DIT VET!!! Via verschillende kabels door en over de jungle gevlogen. Heel gaaf! Super weer en een prachtig uitzicht tussen de bergen. De dag vervolgens afgesloten op de grootste markt van de week in Chiang Mai en dan ook echt letterlijk de grootste. Een gigantische vorm van de zaterdagmarkt door heel het centrum. Leuk maar ontiegelijk druk. Wel heerlijk gegeven en vervolgens gezellig afgesloten met het groepje die mee was met ziplinen. Want hoe druk het ook was, we troffen elkaar toch in de drukte.

Rotonde met lichtshow in Chiang RaiMaandag 31 juli - Vandaag weer door naar de volgende locatie. Chiang Rai, nabij de grens met Laos en Myanmar is de volgende plaats die ik bezoek. Vanuit het hostel opgehaald met een klein busje die ons bracht naar Chiang Rai. In de bus nog twee Nederlandse vriendinnen ontmoet waarmee de eerste bezichtigingen binnen de stad werden gedaan. Deze plek is niet zo toeristisch en toeristen die er zijn, veelal weer de chinezen, komen slechtst voor één dag en zijn in de avond weer vertrokken. Heerlijk rustig dus! De dag afgesloten op de bekende avondmarkt waarbij verschillende muziek en dans werd getoond.

Witte tempel, Chiang RaiDinsdag 1 augustus - De dagen vliegen voorbij... augustus alweer. Vandaag een hele dag in Chiang Rai waarbij een bezoek aan de witte tempel niet mocht ontbreken. De toeristenattractie van het Noorden. Zoals ik al zei bij maandag, Chinezen, heel veel Chinezen. Zij kwamen net als wij de tempel bekijken. Maar WAT WAS DIE MOOI ZEG! Alles wit, zilver en enkele goudkleurige bijgebouwen. Een pareltje! Met het zonnetje erop werd hij nog mooier. Vervolgens van wit vertrokken naar zwart. Het black house, een museum van een Thaise kunstenaar (afgestudeerd in Nederland) was iets luguber maar erg mooi om te zien. Mooi gebouwen met veel 'kunst' in de vorm van dierenvellen, -botten, geweien en hout. Vreemd om te zien maar wel erg indrukwekkend. Het zwart in combinatie met de zon zorgde er voor dat de gebouwen nog mooier werden. Al het bruine houtsnijwerk stak extra af van de zwarte gebouwen. Tot slot ook deze dag weer afgesloten op de avondmarkt. Wat eten en een lichtshow op de plaatselijke fontein waren het einde van Chiang Rai. Morgen voor de laatste keer terug naar Chiang Mai.

Heeerlijk! Mango sticky Rice en een mango/banaan shakeWoensdag 2 augustus - Een reis en rustdag. Eerst van Chiang Rai naar Chiang Mai met de bus om daar nog een keer in te checken in het hostel waar ik dat al twee keer eerder deed. Het gaat dit keer een korte nacht worden gezien ik morgen heel vroeg een vlucht naar het zuiden van Thailand heb. De middag heb ik dan ook niet veel gedaan. Nog één keer een lekkere Noord-Thaise maaltijd gegeten en uitgezocht waar ik in het zuiden naar toe zal gaan na mijn vlucht.

Chiang Mai - Hat Yai op naar het zuiden van ThailandDonderdag 3 augustus - VROEG! Om 4:30 de wekker om vervolgens om 5 uur op straat te zoeken naar een taxi. Geen oog dichtgedaan afgelopen nacht maar toch redelijk fit aan de wandel. Taxi was via internet zo geregeld en om 6:45 zat ik in de lucht. Omdat ik de avond voor de vlucht even minder in mijn vel zat besloten mee te gaan naar Krabi met de jongen waar ik al enkele dagen mee samen reis. Het plan was eigenlijk om na de vlucht mijn eigen pad te kiezen maar dit doe ik dan een dagje later. Na de vlucht was het nog 4 uur tot Krabi, verwachting was dat het in het zuiden mooi, warm en zonnig zou zijn echter troffen wij regen, grijze wolken en toch wel een frisse temperatuur aan. Eigenaressen van het hostel had als verassingen voor alle gasten een bbq geregeld wat erg gezellig was. Op deze manier leer je een hoop nieuwe mensen kennen. Tot slot nog een rondje avondmarkt gedaan met een groepje en op tijd mijn bed in om wat uurtjes te maken. Benieuwd wat het weer morgen zal doen!

Vrijdag 4 augustus - Snert weer... heel veel regen. Twijfel over wat ik zou gaan doen en daardoor rustig tijdens het ontbijt de mogelijkheden bekeken. Enkele dagen terug in Chiang Rai twee gezellig Nederlandse meiden ontmoet en opnieuw contact met ze opgezocht. Net als wat ik in gedachte had, blijven zij niet in Krabi (westkust van Thailand) en hebben ook het plan om richting de oostkust te reizen. Later deze dag dan ook afgesproken en samen een ticket voor de bus en boot richting het oosten geboekt. Omdat het al wat later in de middag was moesten wij helaas wel wachten tot morgenochtend, wat betekend dat we de dag in het ongezellige en regenachtige Krabi moesten doorbrengen. Bah! Maar door de gezelligheid en wat wandelingen tussen de hele harde buien door hebben we deze dag toch nog leuk gehad. De wekker staat weer vroeg (05:45 uur) met hopelijk de bestemming zon! Op naar Koh Samui.

Tot snel weer!

Liefs, Sam

1. Anja:
    5 augustus 2017
    Super Sam!!
  2. Gertje:
    6 augustus 2017
    semp semp !! wat ben ik trots op je super vrouw. en wat is je verslag weer prachtig. dikke knuffel
  3. Gert v S:
    7 augustus 2017
    Wat mooi weer, jammer van de regen , maar Wat een byzondere tempel zeg .
  4. Thea:
    9 augustus 2017
    Wat n prachtige verhalen en foto's! dikke XX en je kunt niet altijd "skyhigh" gaan dus rust ook lekker uit. Trots op je!!